2008-06-10

2008 oks taban puanları

selam arkadaşlar.Ülkemizde birçok kişi şunu bilmiyor.Örneğin 2008 oks taban puanlarının oluşabilmesi için 2008 oks yerleştirmeleri bitmesi ve belirttiğiniz liseye en son yerleşenin puanı bilinmesi gerekiyor. yani 2008 oks yerleştirmeleri bitince malatya fen lisesine son giren öğrencinin puanı o yılki Malatya fen lisesi'nin taban puanıdır.

1)oks taban ve tavan puanları kimsenin elinde olan birşey değildir. Yani bu yıl yükseltecekler , indirecek değil
Çünkü : Anadolu liseleri Ve Fen liselerine yerleştirmeler şu şekilde oluyor. İlk olarak Türkiye 1. si yerleştiriliyor . tabi ki 1.tercihine hemen yerleşiyor. Sonra türkiye 2.si yerleşiyor. sonra tr 3.si sonra 4. si...

Örneğin Türkiye' de İlk 96 öğrenci "A Fen lisesi"ni yazdı ve girdi. Ve "A Fen lisesi" sadece 96 öğrenci alıyor.
O zaman A Fen Lisesinin Taban puanı 96.öğrencinin puanıdır.

***Yani önemli olan aldığınız puan değil , sizden üst puan alan kişi sayısıdır. Tercih yaparken de Türkiye'deki sıralamanıza bakacaksınız.*** fen liseleri için 1000 e kadar değişebilir.Anadolu liseleri içinse biraz daha fazla değişebilir.
eğer İzmir fen lisesine en son Türkiye 135.ci girdi ise siz gene o civarda girerler. yani o yıl için türkiye 135.cisinin puanı izmir fen lisesinin taban puan olmuştur.

Taban puanı denilen şey hikayedir.Önemli olan türkiye sıralamanızdır.
TERCİH ZAMANI GÖRÜŞELİM ;)
bu yazı oks taban puanları sitesi için yazılmıştır. Kaynak göstermeden yayınlamayınız.

31 yorum:

Adsız dedi ki...

bu yorum bence çok saçma neden başkaları bizim gireceğimiz yeri belirlesin ki değilmi arkadaşlar

Adsız dedi ki...

genelde hangi seviyelerin hangi okulları tercih ettiği bellidir çok fazla değişmez.mesela galatasarayın geçen yılki taban puanı 472ymiş bu yıl ise çok büyük bir ihtimalle 500 olur çünkü çok fazla 500 puan var. galatasarayın puanı 28 puan yükseldiğine göre diğer okulların da taban puanlarındaki yükseliş 28 puan kadar olur. bu yüzden tercihlerinizi buna göre yapmanız bence en akıllıcası

Adsız dedi ki...

ne kadar saçma..şimdi biz kafamıza göremi tercih yapıcaz ya tutarsa hesabı...bize okulların taban puanlarını bildirmeleri gerek ki ona göre tercihlerimizi yapalım.

Adsız dedi ki...

yaw bu çok saçma simdi biz oks ye girdik bi an önce 2008 taban puanlarını öğrenelimki kendimizi ona konsantre edelim değilmi arkadaslar

Adsız dedi ki...

arkadaslar ben 70-80 net arası bekliyorum konusmak dertlesmek isteyen lütfen ekleyinn emre-blgl@hotmail.com

Adsız dedi ki...

yawf 200 den fazla 100 net yapıp ful bırakan varmış puanlar artacak o zaman nolcak? :(

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR TABİKİ YA TUTARSA HESABI YAPMIYCAZ.TÜRKİYE DEKİ SIRALMAMIZ VE YÜZDELİK DİLİM BİZİM ELİMİZE ULAŞICAK VE OKULLARIN HANHİ YÜZDELİK DİLİMLE ALDIĞI ÜÇ AŞAĞI BEŞ YUKARI BELLİDİR.TERCİHİMİZİ BUNA GÖRE YAPICAZ BİRAZ RELAX OLUN YAW

Adsız dedi ki...

ya benim 75 netim war çok korkuyorum açıkcası 411 puanım war ya inş. puanlar fazla yükselmez.ya herkes çook yüksek yapmış...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bence bu yazıgayet mantıklı çunku mesela A lısesının kontenjanı 96 ama o okulu tercıh eden aday sayısı 76 o okul o kontenjanı doldurmal zorundadır o yuzden 80 net yapan bırı bıle GS lısesını kazanabılır BENCE

Adsız dedi ki...

meb bence sınavı kolay yapmamalıydı. her önüne gelen 90-100 net yapmış ve hiç seçici bir sınav değil.artık önemli olan puan değil sıralama.ben iyi net yaptım gibi ama hiç sevinemiyorum

Adsız dedi ki...

oks kolaydı ama insan o heyecanla şıklar arasında gidip geliyor.bu sene okulların puanı baya bi yükselcek gibi...

Adsız dedi ki...

arkadaslar tercihimizi sıralamamıza göre yapacagız yani; örnegin samsun fen lisesine girmek için bir öğrencinin ilk 6000 de olması gerekiyor bu sayı hiç degişmez ,7000 falan olmaz ama belki biraz azalabılır (sınavın kolay olması nedeni ile) sizde gırmek ıstedıgınız okulun ilk kacı aldıgına bakarak tercih yapmalısınız ki yanlıs seyler yapmayın ve tabiki bır bılenden yardım alın:) hakeden kazansın.HERKESE BASARILAR msn'm:suskun_dalga@windowslive.com bi sorunuz olursa ekleyebilirsiniz:):):)

Adsız dedi ki...

ben bunu yazdığımda oks nin açıklanmasına 25 dk var. Benim çok çok büyük bir ihtimal ile netim: 87-91 arası gelecek.. Erzurum Fen Lisesini istiyorum Allahın izniyle ve İnşallah o lise gelir

Adsız dedi ki...

bu yazının nesine saçma dedğinizi anlamadım doğrusu gayet mantıklı önemli olan puanlar değil türkiyede ve yaşadığınız ilde sizin sıralamanız..sınav zor olsaydıda siz 70 net yaparken 90 net yapanı sıralamada geçemezdiniz zaten..

Adsız dedi ki...

şimdi oks sonuçalrı açıklandı ama tercijlerimizi mf mi tm mi puanına göre yapıcaz biri bu konuyu açıklığa kavuşturursa memnun olurum

Adsız dedi ki...

ya aslında çok kolaydı herkesin istediği yere girebilmesi gerekiyodu ama kolay olduğu içinde bir yandan puan ları yükseltme işi var işimiz hiçte kolay deil

Adsız dedi ki...

90-100 net arası yapanlar her önüne gelenler değil hakedenlerdir bence sende her önüne gelenlerden biri olabilirdin ama hak etmemişsin yapmamışsın demek ki kusura bakma;)benm 73 ntm var 399 da puanım inş.puanlar çok yükselmezde neti iyi olanlar kazanabilir:)gönlünüzce olsun arkadaşlar(bnmde:))

Adsız dedi ki...

bence çok saçma taban puanınında etkisi war...

Adsız dedi ki...

Bişi sorcam biri bnm için tercih sırlaya bilirmi?(ben sıraladım oana da yorum yapın işte sonuclar!!!)dilimler: Tm:1.409 fm 1.653 bu bnm ki!!:1.bornava anadolu 2.atatürk 3.karsıyaka anadolu vs............

Adsız dedi ki...

ya bnm kafamda 1000 tane soru war
mesela oks birincileri heo özel okuldan çıkmış 2 bu sene liselerin tavan taban puanları nerede 3 diploma notu 4,90 yada 5,00 diil artık 96,06 ya da 77,02 gibi nedemek bu

sağlık meslek li.lere neden fm notu ile girilio

bide 1 hafta çalışıp 48 net yapan örenci yane bn 2 hafta çalışsam kaç net yaparım saygılar

Adsız dedi ki...

yha arkadaslar puanım 448 sizce adana imkb olur mu orası olsun istiyorum:yüzdelik dilim tutmuyo ama puanım tutuyo napıcam

Adsız dedi ki...

Arkadşlar nasıl seçiceğnz okulların 2008 yılı içn size belirli bi taban puan sölemesini bekleyebilirsinizki? Kendi okullarnın terch edilmesine bakılark ayarlanıo sonçta puanlar

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim..Ben oks de 86 yaptım.446 puanım var.ama türkiye 29 binincisi olmuşum yüzdelik dilimim 3..Acaba çapa anadolu öğretmen lisesine girebilirmiyim?

Adsız dedi ki...

insan sınavın heyecanıyla soruların zor ya da kolay olduğunu seçemiyor ama ben soruların zor olmasından yanaydım kolay olduğundan dolayı bir çok kişi yüksek netler yaptı haksızlığın olduğuna inanıyorum...

Adsız dedi ki...

kafasında 1000 tane soru olan arkadaş...insanlar 0 netten 48 nete 3 günde çıkar...48 den 70 e 1 ayda çıkar.70 den 90 a 3 ayda çıkar...90 netten 100 nete çıkmak içinse 1 sene çalışmak gerekir anlıo musun...sen o öds grubundaki öğrencileri salak mı sanıyorsun.onlar kadar zeki we çalışkan olsaydın şimdi 48 net yapmış olmasdın bu kadar kolay bir sınawda.dimi ama ayrıca sağlık meslek lisesi tıpla ilgilidir.tıp ta biyolojiyle ilgili.biyoloji de sayısal bi ders.şimdi anladın mı çook zeki arkadaşım.benden de saygılar...ama saygıyı hakedenlere.bu arada össye çalışmaya 2 hafta önceden başla.. bakalım kaç net yapacaksın

Adsız dedi ki...

Merhabalar
Kızım 351 puan aldı sizce anadolu lisesine girebilme şansı varmı?Tercihlerde yardımcı olabilirmisiniz?Dershaneden 3 anadolu lisesi gerisinide anadolu meslek tercih yaptılar önerilerinizi bekliyorum...teşekkürler...aslında kızım meslek lisesini istemiyor sizce düz lisemi meslek lisesimi???kafamız çok karışık...:S İMDATTT...

Adsız dedi ki...

şu 14 temmuz 2008 de yazann şahıs bu ne kendini bilmişlik anlamadım kimsenin neti seni ilgilendirmez.bu lafları söleyen insan acaba kaç net yaptı 49 mu???

Adsız dedi ki...

ya hayret var ya hepiniz oks ye girmişiniz daha taban puanın ne olduğunu bilmiyosunuz kendinize gelin insan biraz ne yaptığının farkında olur daha biri dioki çok saçmaymış nie taban puanları vermiyolarmış komik ya

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben yeşilköy anadolu yu kazandım sizce nasıl bir okul bana bir yardımcı olun

Adsız dedi ki...

yeşilköy anadolu lisesi nasıl bir lise bana yardımcı olurmusunuz

Adsız dedi ki...

tabikide taban puanına bakmak çok mantıksız bisi İ Fene gidebilirmiyim diye hergün içim içmi yiyo . Üstelik birçok başarılı insan sırf bu yüzden kaybediyo insana adam akıllı bisi sölemeleri lazım haksızmıyım ama